LIBAHUNDI JÄLG

Werewolf

       Seiklusrogain 2015 
I etapp

  16.mai 2015 Nikerjärvel

Võistluse eesmärk  
on kontrollaja jooksul maksimaalse punktisumma kogumine maastikul paiknevate kontrollpunktide (KP) läbimisest jalgsi (Rattarajal on lubatud kasutada liikumisesks jalgratast). KP-de väärtus on nende keerukusest-kaugusest sõltuvalt erinev vahemikus 2-6 punkti ja vastab KP tunnusnumbri kümnelisele kohale. Läbitavate KP-de arv, valik ja läbimise järjekord on iga võistkonna poolt vabalt valitav (valikorienteerumine), va juhtudel kui kohtunikud sätestavad teisiti. Maastikul on 6 kuni 8 kontrollpunkti, kus tuleb sooritada meeskondlikke või individuaalseid lisaülesandeid, mille korrektse sooritamise eest on võimalik saada lisapunkte. 

Aeg ja koht, võistluskeskus
Võistluskeskus, start ning finish on Harjumaal, Nikerjärve ääres, Aegviidu lähistel.

Start jooksuradadele 16.mail kell 11.00, lõpetamise kontrollaeg kell 17.00 juhul, kui võistkonnale ei ole antud ekstreempunktides ootamise tõttu lisaaega. Rattarajal start kell 11.30 ja lõpetamise kontrollaeg 16.30. Võistluskaardid saab kätte kell 10.00 nii ratta- kui ka jooksurajale (võistkonna liikumisskeemi koostamiseks). Võistluskeskus avatakse kl. 9.00 (palume mitte tulla varem). 20 minutit enne stardi  algust tuleb osalejatel siseneda stardialasse.

Paremusjärjestuse määramine  
Paremusjärjestus etapil määratakse kogutud punktisumma järgi, millest on lahutatud trahvipunktid. Võistkonnalt, kes finisheerib peale kontrollaega, lahutatakse iga üleoldud alustatud minuti eest üks trahvipunkt. Võrdsete punktide korral on paremusjärjestuses eespool raja läbimisele vähem aega kulutanud võistkond. 
Kui võistkond jõuab lisaülesandega kontrollpunkti ja seal on ees teine võistkond, kes sooritab ülesannet, siis võistkonna võistlusaeg üle 5-minutilise ootamise korral peatatakse kohtuniku poolt ja lisatakse võistkonna kontrollajale. Alla 5-minutilist ooteaega  loetakse normaalseks ajakuluks ja seda eriarvestusega ooteaja hulka ei arvata.
 
Autasustatakse iga võistlusklassi 3 paremat võistkonda iga etapi lõpus orienteeruvalt 1 tund peale kontrollaja lõppemist. Kui võistlusklassis osaleb vähem kui 5 võistkonda, on korraldajatel õigus autasustada ainult võitnud võistkonda.
Auhinnalistele kohtadele tulnud võistkonnad saavad oma autasud kätte kohe peale võistluse lõppu võistluskeskuses. Hiljem autasude järeletoimetamist ei tehta.

Võistlustrass ja -maastik
Võistlustrassi orienteeruv pikkus täispunktide läbimise korral ja kaardi mõõtkava saab teada võistluskaardilt. Võistlusmaastiku kirjeldus avaldatakse kodulehel 1 nädal enne võistluse algust.

Võistkonna suurus 
on 2-5 liiget. Osades ekstreempunktides saab läbilaskevõime tõttu suurematel võistkondadel ülesandeid sooritada vaid osa liikmetest. 

Võistkondlikku arvestust
peetakse 10 võistlusklassis alljärgnevalt:  

JJ15 – 2000 a või hiljem sündinud noored soopiiranguteta
JJ19 – 1996 a või hiljem sündinud noored soopiiranguteta
HH – üldarvestus, kõik osalevad võistkonnad

DD – naisvõistkonnad
HD – segavõistkonnad, vähemalt üks naisliige
HH45- veteranide meeste võistkonnad, kõik liikmed 1970 või varem sündinud

DD45- veteranide naiste võistkonnad, kõik liikmed 1970 või varem sündinud

HD45- veteranide segavõistkonnad, kõik liikmed 1970 või varem sündinud, vähemalt üks naisliige

PERE - vähemalt kaks võistkonna liiget peavad olema ühe pere liikmed, kahest erinevast põlvkonnast ja üks pere liige peab olema sündinud 2001 või hiljem
RATAS - lubatud läbida rada rattaga, vanuse- ja soopiiranguteta

Iga võistkond osaleb üldarvestuses (võistlusklass HH) ja enda poolt valitud võistlusklassis (kui võistkond vastab vastava võistlusklassi tingimustele)  
2015 aasta kahe etapi kokkuvõttes suurima osavõtjate arvuga osalenud ettevõte/organisatsioon/kool saab eriauhinna.
Registreerimisel märkida ettevõtte/organisatsiooni nimi (ainult antud ettevõttes reaalselt tegutsevad /organisatsiooni kuuluvad inimesed)

Soovitav  varustus:
           
           -         ilmastikukindel riietus ja kindad (libisemiskindlad, sobilikud ronimiseks)  
                     
-         joogipudel
                      -         lamp
                      -
         kompass 
                      -         veekindlalt pakitud mobiiltelefon, mida tohib kasutada ainult hädavajadusel  abi kutsumiseks või kontrollpunkti rikkumisest teatamiseks

Tegevus maastikul
V
õistkonna esmane ülesanne on leida ja liikuda  kaardile märgitud kontrollpunktidesse. Võistkondadel tuleb läbida kindlaksmääratud kontrollpunktid endakoostatud liikumisskeemi alusel. Võistkond peab liikuma koos, liikmete vaheline kaugus ei tohi olla rohkem kui 50 meetrit. Võistlusel kasutatakse elektroonilist SI-pulkadel põhinevat märkesüsteemi. Kõik võistkonna liikmed peavad kandma käe ümber kogu võistluse aja mitte-eemaldatava randmepaelaga SI-pulka. KP läbimise fikseerimiseks tuleb igal võistkonna liikmel kontrollpunktis teha SI märge  3 minuti jooksul.  Maastikul võib olla kontrollpunkte, kus pole nõutud kõigi võistkonna liikmete poolt märgete tegemist. Täpsemad juhised kaardil või kontrollpunktides asuvates juhendites. SI-jaama rikke või selle kahtluse korral on vaja teha KP-s asuva kompostriga märge võistluskaardi servale. Võistkonna finišiaega arvestatakse viimase võistkonnaliikme SI-pulga märke aja järgi finišijaamas. Kogu võistluse vältel peavad kõik võistkonna liikmed kandma nähtaval  kohal rinnanumbrit. Kaardil punase viirutusega märgitud keelualadesse sisenemine keelatud!

Ülesannetega punktides peavad kohtunikud arvet võistkonna sooritamise kohta. Tegevusjuhised mõnedes punktides antakse võistlejatele kirjalikult, vajadusel juhendatakse täiendavalt suuliselt. Ooteaegade korral kohtunikud fikseerivad ja teatavad võistkonnale lisandunud aja. Punktikohtunike töö lihtsustamiseks tuleb veenduda punkti jõudes, et kohtunik on võistkonna saabumise fikseerinud, kuulata ja täita juhiseid ning mitte lahkuda kontrollpunktist (ka ajutiselt) ilma kohtuniku nõusolekuta. Ilma kohtuniketa ülesannetega punktides tuleb järgida täpselt võistkonnale antud kirjalikke juhiseid.

Võistluskeskus on avatud kogu võistluse aja, seal toimub vajadusel joogivarude täiendamine ja pärast võistluse lõppu toitlustus. Isiklikud asjad saab võistluse ajaks jätta võistluskeskusse.

Osavõtutasu ühe osaleja kohta vastavalt võistleja sünniaastale.

2008 või hiljem sündinud 1996..2007 sündinud  1956..1995 sündinud 1955 või varem sündinud
kuni  11.05.2015  

 2 

 10 

22

 12 

12.05-14.05.2015 28  28  28 28 
16.05.2015 35 35 35 35

SI-pulga rent 2 € (lisandub osavõtutasule).
Võistleja mitteosalemisel  mistahes põhjustel osavõtutasu ei tagastata. Võistkonna liikme(te) vahetamine on tasuta kuni 14.05.2015. Hilisem  võistlejate muutmine on tasuline: 2 € ühe osaleja kohta.
Võistluse mittetoimumisel korraldajatest mitteolenevatel põhjustel osavõtutasu ei tagastata (force majore).
Iga osaleja vastutab ise oma tervisliku seisundi ja võistlusmaastikul ettevõetud tegevuse eest.Võimalike õnnetusjuhtumite ja nende tagajärgede eest vastutab ainult osaleja ise. Alaealise osaleja korral vastutab lapsevanem või saatja.
Esmaabi kott asub stardis.

Lisainfo

Osavõtutasu 1-le võistlejale  sisaldab võistlusest osavõtu, randmepaela, kaardid, toitlustuse, joogi ja  rajateeninduse. Registreerimisega samaaegselt tasuda osavõtutasu ja (kui on tellitud) SI pulga rent. 14.05.2015-ks osalustasu mittetasunud võistkond startida ei  saa. Arvega tasuda soovijatel palume sisestada arve saaja andmed otse registreerimise vormilt.

Registreerimine kodulehel : http://libahunt.kutimuti.ee 

Võistkond kasutab märkimiseks 
SI (SportIdent) pulki. Iga võistleja kohta on vajalik üks SI pulk. Võistkonna registreerimisel märkida kõikide liikmete SI-pulkade numbrid, viimaste puudumisel SI pulga rendisoov. SI jaamad toetavad  muuhulgas SI-9, SI-10, SI-11 pulki.
On võimalik rentida 128 või 192 mälupesaga SI pulkasid (versioon 6, 10 või 11) hinnaga 2 €, pulga kaotsiminekul või purunemisel tuleb tasuda 60 €.

Millist SI-pulka vaja läheb?
SI-pulki on mitut tüüpi: 30- 50- 128- ja 192 mälupesaga. Maastikul on kokku kuni 80 SI-jaama. Rajaplaneeringu täpsustudes avaldame läbitava teekonna pikkuse, millest alates tuleks võistkonnal kindlasti valida suurema mälumahuga SI pulk. (täpsem info: http://www.tak-soft.com/sportident/kaart/index.php). 2014 a vajasid üle 30-e mälupesaga SI-pulki  üle 20 km läbinud võistkonnad (esimesed 90 võistkonda 157-st).

Võistluse ajal pildistatakse ja filmitakse osalejate sooritusi koos jäädvustatu hilisema avaldamisega. Kui keegi ei soovi enda jäädvustamist, peab ta sellest koheselt informeerima jäädvustajat.

Kõik küsimused, ettepanekud ja teated saata: aktiivikas@hot.ee