Rajameistriinfo Nõmme 2012.
Seekordse Libahundi Jälje maastik on eriline selle
poolest, et väga suur osa sellest jääb linna territooriumile. Seetõttu on
osa maastikust tavalistel linnatänavatel. Tänavatel liikudes tuleb järgida kõiki
liikuseeskirju ja kanda täit vastutust oma ohutuse eest. Sama kehtib ka alasse
jääva raudtee ületamise kohta. Tallinn-Keila raudteed on lubatud ületada
vaid kaardil märgitud ületuskohtades, mida on piisavalt palju erinevate läbimisteekondade
planeerimiseks. Korraldajate poolt liikluse sulgemist ei tule. Õuealadesse
sisenemine on keelatud (kaardil tähistatud pruunikasrohelisega). Eriti tähelepanelik
tuleb olla tänavatel peale starti kui rahvamass veel koos liigub. Hajutamiseks
on muidugi stardiülesanne.
Linnamaastikule lisaks on palju parkmetsa väga tiheda radadevõrguga ja väga
hea läbitavusega. Asustatud alast eemaldudes esineb väga mitmetüübilist
maastikku, väga heast männimetsast kuni tõsiste võpsikuteni. Viimaseid on
siiski selges vähemuses. On ka päris suurelt rabamaastikku, kus veetase on
hetkel kõrge. Ainsa märkimisväärse vooluveekogu - Pääsküla jõe kaldad on
soised, kõrkjased ja enamasti väga halva läbitavusega. Jõe ületamine on
sobiv ettevõtmine ainult väga (seiklus)hulludele. Üldjoontes on tegu kiire
maastikuga, kus aeglasemalt läbitavad osad on vähemuses.
Kaart on mõõtkavas 1:20000, formaat 32x44 cm, kõrgusjooned iga 2,5m tagant.
Kaart on linnasituatsiooni tõttu väga tihe, nõrgema nägemise korral ei tee
paha soodustavad vahendid. Mõned kontrollpunktid väga käidavas piirkonnas on
natuke peidetud, et vähendada punktide "ärajalutamise" või
rikkumise riski.
Seekord on seikluse lisamiseks kasutusel väikeses mahus "valget
kaarti" (kaardita ala) või osaliselt kaardistatud ala, kus paikneb ka
kontrollpunkte. Valges alas navigeerimine ei ole liiga keeruline.
Kompensatsiooniks sellele on kaardil seekord üsna kenasti loetav ka metsa läbitavus.
Lisaülesannetes tuleb tuleb järgida kaardile kirjutatut ning kohtunike
juhiseid.